لکه رنگ مو بر روی حوله

گاهی پیش می آید بعد از رنگ کردن موهایتان پس از شستشو وقتی از حمام بیرون می آیید و از حوله محبوبتان برای خشک کردن موهایتان استفاده میکنید بعد از چند دقیقه متوجه میشوید که حوله تان رنگش تغییر کرده و حتی بعد از چند روز گاهی حوله تان میپوسد.
تعجب میکنید و نمیدانید دلیلش چیست . گاهی حتی حوله را به فروشنده مرجوع میکنید و کلی اتفاقات نارحت کننده دیگه پیش می آید.

اما امروز برایتان میگوییم که چرا این اتفاق میافتتد و چطور باید از ان جلوگیری کرد.

خطر آسیب به حوله میتواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد .

اولا مواد شیمیایی موجود در رنگ ها مو مصنوعی حاوی پیگمنت های قوی و نافذ هستند . این پیگمنتها و مولکولها رنگ مو میتواند وارد بافت الیاف حوله شده و جایگزین شدن یا ترکیب با رنگ الیاف حوله شود . این لحظه وقتیست که حوله شما تغییر رنگ میدهد . قالبا بصورت یک لکه در امتداد موهای شما روی تنپوش حوله ای و یقه آن یا یک لکه بزرگ وسط حوله حمامی تان خودش را نشان میدهد .

دوما محلول اکسیدان (developer) در رنگ مو به عنوان یک عامل فعال کننده برای فرایند اکسیداسیون رنگهای مو در ترکیب با مو استفاده می‌شود. این محلول بازی ،  موجب باز شدن پوسته مو و نفوذ رنگ به داخل موها می‌شود. اصولاً اکسیدان‌ها دارای خواص اکسیدکننده هستند و ممکن است با عوامل مختلف در تداخل با فیبرهای پارچه و لباس‌ها شوند.

لطفا مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایید

آیا حوله هم میتواند شما را جذابتر نشان دهد؟

نگهداری حوله در مناطق با آب و هوای مرطوب

حال تصور کنید اگر مو های شما پس از رنگ کردن و شستشو به خوبی از مواد شیمیایی و اکسیدان پاک نشده باشد ، وقتی از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده میکنید اکسید باقی مانده به الیاف حوله شما حمله کرده و مانند الیاف مو شروع به باز کردن ساختار رنگی الیاف حوله میکنند و حتی نفوذ مواد شیمیایی رنگ مو به داخل الیاف حوله را تسریع میکنند.

البته از آنجایی که حوله های مرغوب از الیاف گیاهی مثل پنبه یا بامبو تولید میشوند ورود اکسیدان به ساختار مولکولی این الیاف و شروع خاصیت اکسداسیون این محلول باعث تخریب بافت مولکولی الیاف شده و حتی ممکن است باعث پوسیدگی حوله شما شوند. در این حالت اگر حوله را بسرعت و بصورت صحیح نشویید شاید بعد از چند روز حوله شما پوسیده و سوراخ شود.

حال باید چه کنیم ؟

1 . پیشگیری

در هنگام رنگ کردن مو ها مواظب باشید رنگ مو به حوله یا لبستان مالیده نشود . اگر این اتفاق افتاد سریع با یک دستمال کاغذی رنگ را از روی آن بردارید و با آب و مایع شستشو آن قسمت از حوله را بشویید .

لکه رنگ مو بر روی حوله

2 . تدابیر حفاظتی برای جلوگیری ایجاد لکه رنگ مو بر روی حوله

هنگام استفاده از رنگ مو از لباس های قدیمی و کهنه تان استفاده کنید یا از کاور های نایلونی استفاده کنید تا لباستان آسیب نبیند.

لکه رنگ مو بر روی حوله

3 . بعد از شستشو

بعد از شستشوی موهایتان برای جلوگیری از ایجاد لکه رنگ مو بر روی حوله بجای استفاده از حوله های نو و جدیدتان بهتر است از حوله های قدیمی تان استفاده کنید تا اگر احیانا مقداری از مواد شیمیایی رنگ مو و اکسیدان در موهایتان باقی مانده است و قرار است آسیبی وارد شود حداقل متوجه حوله کهنه و قدیمیتان بشود .

امیدواریم که هیچ گاه دچار این مشکلات نشوید ولی بهتر است این مطالب را یاد بگیرید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید .

لکه رنگ مو بر روی حوله

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه محصول
تماس با کارشناس فروش