اگر به طور منظم ورزش می کنید، احتمالاً اهمیت همراه داشتن حوله باشگاهی را می دانید. حوله نه تنها یک لوازم جانبی بهداشتی است، بلکه یک ابزار همه کاره است که می تواند تجربه تمرینی شما را بهبود بخشد. در اینجا برخی از کاربردهای حوله در باشگاه که شاید تا به حال به آنها فکر نمی کردید آورده شده است.

1. پاک کردن عرق این واضح ترین و رایج ترین استفاده از حوله در باشگاه است. عرق کردن یک پاسخ طبیعی و سالم بدن انسان به ورزش است، اما همچنین می تواند باعث احساس ناراحتی و لیز خوردن شود. پاک کردن عرق از صورت، گردن و دست ها می تواند به شما کمک کند خنک بمانید و از تحریک پوستتان جلوگیری کنید. همچنین می تواند از چکیدن عرق روی تجهیزات یا زمین جلوگیری کند که می تواند برای خود و دیگران غیربهداشتی و خطرناک باشد.

حوله باشگاهی

لطفا مقالات زیر را هم مطالعه کنید

چگونه حوله ی ورزشی خوب انتخاب کنیم؟

جذابترین داستان های حوله

 

2.ایجاد پوشش بر روی تجهیزات و دستگاه های باشگاه . برخی از تجهیزات باشگاه، مانند نیمکت، تشک، یا دوچرخه، ممکن است به طور منظم یا به اندازه کافی تمیز نشوند. برای جلوگیری از تماس با میکروب ها، کثیفی ها یا عرق کاربران قبلی، می توانید قبل از استفاده آن ها حوله باشگاهی خود، سطح تجهیزات را بپوشانید. حوله شما همچنین می تواند تا حدودی محل نشستن یا دراز کشیدنتان را نرم تر کرده و راحتی را برای بدن شما فراهم کند.

 

حوله باشگاهی

 

3.حوله باشگاهی همچنین می تواند به عنوان یک ابزار تمرینی ساده اما موثر برای برخی حرکات استفاده شود. به عنوان مثال، می توانید یک حوله را با دو دست بگیرید و آن را از هم جدا کنید تا روی سینه، پشت و بازوهای خود کار کنید. همچنین می‌توانید حوله‌ای را دور پای خود بپیچید و آن را به سمت خود بکشید تا همسترینگتان کشیده شود. می‌توانید روش‌های مختلف استفاده از حوله را آزمایش کنید تا چالش و تنوع را به روند تمرینات خود اضافه کنید

حوله باشگاهی

4.استفاده از حوله باشگاهی به عنوان ساپورت و محافظ مفاصل در هنگام تمرینات. برای مثال، می‌توانید حوله‌ای را جمع کنید و هنگام انجام حرکات کرانچ یا دراز و نشست، آن را زیر کمر یا گردن خود قرار دهید. این می تواند به حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات شما و کاهش فشار روی دیسک های شما کمک کند. همچنین می توانید هنگام انجام تمریناتی که شامل بلند کردن یا هل دادن وزنه های سنگین است، از حوله برای پیچیدن دور مچ دست یا مچ پا استفاده کنید. این می تواند تا حدی ثبات و پشتیبانی را برای مفاصل شما فراهم کند و از رگ به رگ شدن یا کشیدگی جلوگیری کند.

حوله باشگاهی

5.سرد کردن با حوله . پس از یک تمرین سخت، ممکن است بخواهید دمای بدن خود را کاهش دهید و عضلات خود را شل کنید. می توانید با خیس کردن حوله در آب سرد و قرار دادن آن روی پیشانی، گردن یا سینه به شما در انجام این کار کمک کند. این می تواند ضربان قلب و فشار خون شما را کاهش دهد و سیستم عصبی شما را آرام کند. همچنین می توانید از یک حوله برای ماساژ ماهیچه های خود استفاده کنید و هر گونه تنش یا درد را کاهش دهید. حتما دیده اید که در زمان استراحت بین دو وقت کشتی مربیان برای خنک کردن سریع بدن کشتی گیر او را با حوله مرطوب باد میزنند .

همانطور که می بینید، حوله چیزی بیش از یک تکه پارچه است. این یک ابزار چند منظوره است که می تواند تجربه باشگاه شما را از طرق مختلف بهبود بخشد. بنابراین دفعه بعد که به باشگاه می روید، همراه داشتن حوله باشگاهی را فراموش نکنید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه محصول
تماس با کارشناس فروش