چگونه در لباس پوشیدن از اصول مینیمالیستی پیروی کنیم؟

مینیمالیسم سبکی از زندگی است که بر کاهش بی نظمی، اتلاف و افراط در جنبه های مختلف زندگی تمرکز دارد. مینیمالیسم فقط یک گرایش نیست، بلکه فلسفه ای است که ایده «کمتر بیشتر است» را در بر می گیرد. یکی از زمینه هایی که می توان در آن مینیمالیسم را به کار برد، لباس پوشیدن است. لباس پوشیدن مینیمال به معنای انتخاب لباس هایی است که ساده، همه کاره و کاربردی هستند و از لباس هایی که مد روز، پر زرق و برق یا غیر ضروری هستند اجتناب کنید. با پیروی از اصول مینیمالیستی در لباس پوشیدن، می توانید در هزینه، زمان، فضا و انرژی صرفه جویی کنید و همچنین استایل شخصی خود را با اصالت بیشتری بیان کنید.

 

چه لباس هایی برای سبک های مینیمالیستی بپوشیم؟ هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا افراد مختلف ممکن است ترجیحات و نیازهای متفاوتی داشته باشند. با این حال، اصول کلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند کمد لباسی مینیمال بسازید که برای شما مناسب باشد
در اینجا چند نکته در مورد نحوه پیروی از اصول مینیمالیستی در لباس پوشیدن آورده شده است:

1. سبک خود را مشخص کنید.

قبل از اینکه کمد لباس خود را شلوغ کنید، باید ایده روشنی داشته باشید که چه نوع لباسی با شخصیت، ترجیحات و سبک زندگی شما مطابقت دارد. می توانید یک تابلوی خلق و خو ایجاد کنید، به صورت آنلاین مرور کنید یا به دنبال الهام گرفتن از افرادی باشید که آنها را تحسین می کنید. سعی کنید رنگ‌ها، الگوها، پارچه‌ها و اشکالی را که دوست دارید و تیپ بدنی شما را بهتر نشان میدهد ، شناسایی کنید. استایل شما باید منعکس کننده این باشد که چه کسی هستید و چه چیزی را می خواهید به دنیا منتقل کنید.

2. یک پالت رنگ خنثی را انتخاب کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک کمد لباس مینیمالیستی، چسبیدن به یک پالت رنگ خنثی است که به راحتی قابل هماهنگی است. رنگ های خنثی شامل سیاه، سفید، خاکستری، سرمه ای، بژ، قهوه ای و زیتونی است.

3.  روی کیفیت اصول پوشاک سرمایه گذاری کنید .

اما اصول پوشاک چیست ؟ لباس هایی که معمولا می پوشید و می شود آنها را با خیلی چیزها ست کرد. مثل دامن ، جین ، تی شرت و ژاکت . موارد اینچنینی را چنان با کیفیت و با سلیقه انتخاب کنید که نیاز نباشد از آن چندین عدد یا چندبار تهیه کنید . لباس های با دوام تهیه کنید .

لطفا مقالات زیر را هم مطالعه کنید

چگونه یک تیپ کاری با شلوار جین داشته باشیم ؟

لباسهایی که بهتر است در کره جنوبی نپوشید!

4.  کلاسیک های جاودانه را انتخاب کنید.

کلاسیک قطعاتی هستند که هرگز از مد نمی‌افتند و می‌توان آن‌ها را در هر فصل یا مناسبتی پوشید. کلاسیک ها شامل اقلامی مانند کت های جین، کت های چرمی، پیراهن های دکمه دار، ژاکت کش باف پشمی، دامن های مدادی، لباس های میدی، کفش های کتانی، چکمه ها و کفش های کتانی هستند. هنگام انتخاب کلاسیک به دنبال طرح های ساده و رنگ های خنثی باشید که به راحتی در کمد لباس شما ادغام شوند.

لباس پوشیدن با اصول مینیمالیستی

5. قطعات هایلایت ولی هماهنگ به لباس هایتان اضافه کنید.

قطعاتی مثل اکسسوری ها ، شال ها  و … . این ها به استایل شما رنگ و بویی منحصر به شما میدهد .

لباس پوشیدن با اصول مینیمالیستی

6.  برای لباس پوشیدن با اصول مینیمالیستی کمد لباس خود را مرتب کنید.

هنگامی که استایل خود را مشخص کردید، می توانید از شر لباس هایی که با آن مطابقت ندارند یا دیگر نمی پوشید خلاص شوید. می‌توانید از روش KonMari استفاده کنید، که شامل دسته‌بندی لباس‌هایتان به دسته‌بندی‌ها (مانند لباس های بالا تنه ، لباس های پایین تنه ، لباس‌های بیرونی و غیره) است و سپس هر کدام را در دست بگیرید و از خود بپرسید که آیا این لباس من رو خوشحال میکند یا خیر. اگر چنین است، آن را نگه دارید؛ اگر نشد، از آن تشکر کنید و بگذارید برود. شما همچنین می توانید از قانون 80/20 استفاده کنید که می گوید ما فقط 20 درصد از لباس هایمان را در 80 درصد مواقع می پوشیم. بنابراین، می‌توانید 20 درصدی را که اغلب می‌پوشید، نگه دارید و بقیه را اهدا، بفروشید یا بازیافت کنید.

لباس پوشیدن با اصول مینیمالیستی

7. برای لباس پوشیدن با اصول مینیمالیستی کمد لباس کپسولی بسازید.

کمد کپسولی مجموعه‌ای از لباس‌ها است که می‌توان آن‌ها را با هم ترکیب کرد و لباس‌های متنوعی برای مناسبت‌های مختلف ایجاد کرد. معمولاً از حدود 30 تا 40 مورد از جمله کفش و لوازم جانبی تشکیل شده است. ایده این است که لباس های کمتر اما با کیفیت بهتری داشته باشید که دوست دارید و به طور مرتب می پوشید. برای ساخت کمد کپسولی، باید یک پالت رنگی انتخاب کنید، قطعات ضروری (مانند پیراهن سفید، لباس مشکی، ژاکت جین و غیره) را انتخاب کنید و چند تکه بیانی (مانند روسری رنگی، روسری چاپی) اضافه کنید. دامن، ژاکت چرمی، و غیره) که می تواند لباس های شما را ادویه کند. شما همچنین می توانید از روش 4X4 ستفاده کنید که شامل انتخاب چهار مورد برای هر دسته (مانند چهار لباس بالا تنه، چهار لباس پایین تنه، چهار لباس بیرونی و غیره) و اطمینان از هماهنگی همه آنها با یکدیگر است.

لباس پوشیدن با اصول مینیمالیستی

8.  با دقت خرید کنید

هنگامی که نیاز به خرید لباس جدید دارید، باید با دقت خرید کنید و از خریدهای ناگهانی خودداری کنید. شما فقط باید لباس هایی بخرید که متناسب با استایل، کمد لباس کپسولی و بودجه شما باشد. همچنین باید کیفیت، دوام و ماندگاری لباسی را که خریداری می کنید در نظر بگیرید. می توانید پارچه های طبیعی (مانند پنبه، کتان یا پشم)، مواد ارگانیک یا بازیافتی و مارک های اخلاقی را انتخاب کنید که به محیط زیست و حقوق کارگران احترام می گذارند. همچنین باید با شستن کمتر، استفاده از مواد شوینده ملایم و تعمیر آنها در صورت نیاز از لباس های خود مراقبت کنید.

نتیجه گیری

در نهایت، باید از مزایای داشتن یک کمد لباس مینیمال لذت ببرید. شما فضای بیشتری در کمد خود خواهید داشت، صبح وقت بیشتری برای آماده شدن خواهید داشت، پول بیشتری در جیب خود خواهید داشت و به ظاهر خود اطمینان بیشتری خواهید داشت. همچنین احساس می‌کنید با ارزش‌هایتان هماهنگ‌تر هستید و در لباس‌هایتان خلاق‌تر خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه محصول
تماس با کارشناس فروش